Immunicum AB (publ) inleder handeln med aktier på Nasdaq Stockholm

15 januari 2018

Immunicum AB (publ) inleder handeln med aktier på Nasdaq Stockholm

Immunicum AB (publ), ett bioteknikbolag som utvecklar nya immunostimulerande cancerbehandlingar för ett antal solida tumörformer, meddelar idag att dess aktier (IMMU.ST) börjar handlas på Nasdaq Stockholms huvudmarknad. Immunicum noteras inom Health Care sektorn på Small Cap.

"Vi välkomnar Immunicum AB till Nasdaq Stockholms huvudmarknad och vår expanderande Helth Care sektor. Vi ser fram emot att följa bolagets framtida tillväxt och utveckling med stöd av en ökad synlighet för investerarna och internationell exponering inom life sciences finansvärld," säger Adam Kostyál, chef för europeiska noteringar på Nasdaq.

"Vi är entusiastiska inför vår uppflyttning till huvudlistan på Nasdaq Stockholm, vilket markerar att vi har uppnått ett viktigt strategiskt mål för bolaget," säger Immunicums VD Carlos de Sousa. "Vi gjorde betydande framsteg förra året när Immunicum ytterligare validerade ilixadencel genom positiva kliniska och prekliniska data. Vi förstärkte ledningsgruppen, vi fortsätter att arbeta med att öka kännedomen om bolaget och fick in det kapital som krävs för att nå nästa viktiga brytpunkt i ilixadencels utveckling. Uppflyttningen i kombination med dessa framsteg understryker vårt pågående  engagemang för att utveckla ilixadencel till ett nytt läkemedel för behandling av cancer."

Carlos de Sousa, VD, Immunicum
E-post: info@immunicum.com

Investor Relations, Sverige

Helena Stångberg