Immunicum presenterar sin bokslutskommuniké för 2016 och ger en bolagsuppdatering via webcast

GÖTEBORG den 9 februari 2017 - Immunicum AB (publ; First North Premier: IMMU.ST), ett biopharmabolag som utvecklar nya immunostimulerande cancerbehandlingar för ett antal solida tumörformer, meddelade idag att Bolaget presenterar sin bokslutskommuniké för 2016 den 17 februari 2017. Bokslutskomunikén omfattar en generell uppdatering om bolaget samt de finansiella resultaten. I samband med det har Immunicum nöjet att presentera en uppdaterad hemsida (www.immunicum.se).

Immunicums ledningsgrupp kommer i en websänd telekonferens presentera bolagets finansiella resultat och den senaste utvecklingen i bolaget på fredag den 17 februari kl 10.00. Presentationen kan följas på http://www.redeye.se/liveimmunicum.

Mot slutet av websändningen kan frågor ställas via telefon, e-mail eller tweets till nedanstående telefonnummer, e-mail eller Twitteradress:

Telefon: +46 (8) 509 316 79
E-mail adress: questions@redeye.se
Twitter: @Immunicum ; @Redeye_

Presentationen kommer att finnas tillgänglig i efterhand och under följande 30 dagar i sektionen för "investerare" under "presentationer" på Immunicums hemsida http://immunicum.se/investors/events-presentations/.

Immunicum AB (First North Premier: IMMU.ST) är ett bolag som i klinisk fas utvecklar nya immunostimulerande cancerbehandlingar för ett antal solida tumörformer. Bolagets längst framskridna produkt, INTUVAX®, utvärderas för närvarande i kliniska studier för behandling av njurcancer, levercancer och gastrointestinal stromacellstumör. INTUVAX® har designats för att kombinera det bästa av två världar: en kostnadseffektiv cellbaserad (allogen) behandling direkt från hyllan med förmågan att utlösa ett individbaserat och potentiellt ihållande immunsvar mot tumörceller i hela kroppen.
www.immunicum.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carlos de Sousa, VD, Immunicum
E-post: info@immunicum.com

Telefon: +46 (0) 8 545 013 31.
www.redeye.se