Immunicum presenterar vid årsmötet för the Society for Immunotherapy of Cancer (SITC) 11 - 13 november

Göteborg den 19 september 2016 - Immunicum AB (publ), som strävar efter att utveckla avancerade, säkra och effektiva cancerbehandlingar med kraftfulla och långvariga immunsvar, meddelade idag att data från Bolagets kliniska studie INTUVAX - HCC I/II kommer att presenteras vid årsmötet för the Society for Immunotherapy of Cancer (SITC).

SITC har godkänt Immunicums poster med kliniska data från studien INTUVAX - HCC I/II för presentation vid sitt trettioförsta årsmöte den 11 - 13 november 2016 i National Harbor, Maryland, USA. Postern, med titeln "Intratumorally injected pro-inflammatory allogeneic dendritic cells as immune enhancers - a phase I/II study in patients with advanced hepatocellular carcinoma" kommer att presenteras av Immunicums forskningschef Alex Karlsson-Parra.

- SITCs godkännande är ännu ett prestigefyllt bevis på det vetenskapliga intresset för INTUVAX och våra kliniska data. Vi planerar också kunna ge vår nästa uppdatering avseende uppföljningsdata från HCC studien i anslutning till SITCs årsmöte, säger Jamal El-Mosleh, VD på Immunicum.

Immunicum AB (publ) utvecklar immunostimulerande cancerbehandlingar. En fas II-studie inom metastaserad njurcellscancer startades i maj 2015 med Bolagets längst framskridna produkt INTUVAX. I projektportföljen finns ytterligare fas I/II-studier vid levercancer och gastrointestinal stromacellstumör (GIST). Immunicum är noterat på First North Premier.

Informationen i detta pressmeddelande är sådant som Immunicum AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 september 2016, klockan 08.45.